.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بوي خوش غذا شما را پير مي‌کند!

دانشمندان آمريکايي با بررسي بر روي نمونه هاي حيواني نشان دادند که رايحه خوش غذا موجب تحريک شدن پيري مي شود.

به گزارش مهر محققان دانشگاه ميشيگان دريافتند که يک درک حسي ساده رايحه خوش يک غذاي دلپذير مي تواند منجر به پيري شود.

اين پژوهشگران با کار بر روي نمونه هاي حيواني شامل کرمهاي نماتود و پشه ميوه (مگس سرکه) نشان دادند که بدون حواس بويايي و چشايي اين ارگانيسمها مي توانند به مدت طولاني تري عمر کنند.

اين دانشمندان با استفاده از تکنيکهاي ژنتيک مولکولي و دستکاري محيطي و رفتاري موفق شدند دي اکسيد کربن را به عنوان اولين ماده معطر که قادر است فيزيولوژي را تغيير دهد و بر روي پيري اثر بگذارد شناسايي کنند.

نتايج اين تحقيقات حاکي از آن است که مگسهاي ميوه اي که حس درک دي اکسيد کربن در آنها از بين رفته بود نسبت به مگسهاي با توانايي درک طبيعي بيشتر عمر مي کردند. اين مگسها همچنين مي توانستند مقاومت بهتري نسبت به استرس از خود نشان دهند.

براي بسياري از حشرات از جمله مگس ميوه، دي اکسيد کربن يک رايحه مهم طبيعي است که مي تواند حضور يک منبع غذايي و يا حضور يک منبع استرس منفي (خطر) را نشان دهد.

تاکنون مشخص شده بود که درک ساده يک منبع غذايي ساده مي تواند فوايد مرتبط با سلامت و عمر طولاني مرتبط با يک رژيم غذايي سرشار از کالري را از بين ببرد اکنون اين دانشمندان نشان دادند که منشاء اين پديده دي اکسيد کربن است.

براساس گزارش Science Now، اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند: "ما در حال کار بر روي اين نکته هستيم که چگونه درک حسي بر روي سلامت اثر مي گذارد. حدود 50 نورون وظيفه اوليه درک دي اکسيد کربن را دارند و مي توانند تغييراتي را القا کنند که به پيري ارگانيسم شتاب مي بخشند. بي شک در انسان رايحه يک مخمر و يا درک دي اکسيد کربن نمي تواند بر روي طول عمر اثر بگذارد اما درک غذاهاي لذيذ و يا درک خطر مي تواند اثرات مشابهي بر کاهش طول عمر برجاي بگذارد."


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.